20 Ekim 2015 Salı

İblis Hizmet Edip Kandıramadığı Adam

Cüneyd-i Bağdâdî ve İblis... 

Mel'ûn şeytan, bir üstâdın hizmetçisi kılığında Cüneyd-i Bağdâdî'nin yanına gelip; "Efendim, size hizmet etmekle şereflenmek, feyiz ve bereketlerinizden istifâde etmek arzusuyla geldim. Lütfen kabûl buyurunuz." dedi. 

Cüneyd-i Bağdâdî kabûl etti. Şeytan yirmi sene kadar kendisine hizmet etti, ama bir kere olsun vesvese veremedi. Nihâyet ümidini kesip bir gün; "Ey üstâdım! Siz beni tanıyor musunuz?" dedi. Cüneyd-i Bağdâdî;

"Ben seni ilk geldiğin gün tanımıştım. Sen iblissin." dedi.

Şeytan; "Ey Ebâ Kâsım! Ben senin kadar yüksek makam ve derecelere kavuşmuş olan bir zât daha tanımıyorum. Yirmi senedir yanındayım bir tane bile vesvese veremedim" dedi.

Bunun üzerine Cüneyd-i Bağdâdî; ''Ey lanetlenmiş olan, şimdide beni kendimi beğenmem için ters yola mı itmeye çalışıyorsun. Yirmi senede yapamadığın işi yirmi saniyede mi yapacaksın? Defol !'' der. 

Bu Blogda Ara